Donar Groningen: een club om heel trots op te zijn

Het seizoen zit erop. Veertig officiële wedstrijden werden er in de afgelopen acht maanden gespeeld. Van de overwinning op Den Bosch in de openingswedstrijd op 23 september 2023 tot de nederlaag in De Maaspoort van afgelopen vrijdag. Achttien overwinningen en 22 nederlagen. Dat zijn de kale cijfers van het seizoen 2023-2024. Maar achter die getallen gaat zoveel meer schuil.

Achttien keer mochten we dit seizoen met zijn allen naar Martiniplaza komen om de ploeg aan te moedigen. En dat deden we massaal! Zes keer zaten er 3.000+ fans op de tribunes en gemiddeld kwamen we tot 2.965 toeschouwers. En dat thuisvoordeel wist het team van Donar prima te benutten. Twaalf van de achttien thuisduels werden gewonnen en Donar bleef de laatste vijf duels in Martiniplaza ongeslagen.

De onverzettelijkheid en strijdlust spatte met name in de laatste maanden van het team af en werkte aanstekelijk. De orkaan van geluid was weer tot ver buiten de Leonard Springerlaan te horen in Stad en Ommeland. Donar is terug van nooit weggeweest en leeft ook als nooit tevoren. De binding tussen spelers, fans, medewerkers, vrijwilligers en sponsors is na de hete zomer van 2023 onvoorwaardelijk. Daar mogen we heel trots op zijn!

Om nog één keer samen stil te staan bij dit uitdagende seizoen en vooral ook te praten over de mooie dingen die er aan zullen komen, zal de traditie van het spelersafscheid zeer goed van pas komen. Iedereen die Donar een warm hart toedraagt, is zondag 26 mei vanaf 16.30 uur van harte welkom in de Topsportlounge in Martiniplaza om dit gedenkwaardige seizoen uit te luiden. Tot Donarrr!

Bestuur SV Donar