Word nu lid!

See het potential not the limitations

door SV Admin | 2 reacties

Jan Rijpstra hield eerst een algemene inleiding waarin hij ook ruiterlijk toegaf dat er wel degelijk een crisis was geweest binnen Capitals. Het deed er echter niet toe hoe die was ontstaan, er is namelijk nooit 1 reden. Het goede aan deze crisis was dat er ook een sportieve crisis was, met als hoogtepunten de blamage in de bekerfinale en play-offs. Daardoor kwam de crisis veel beter boven water. Er is dan ook veel lering getrokken uit het verleden. Het succes van het eerste jaar Ton Boot is achteraf, maar dat is altijd makkelijk concludeerde Paul Wiertsema, te vroeg gekomen. Er was geen draaiboek om vanuit dat succes verder te groeien. De nieuwe doelen zijn nu wel ontwikkeld.

Zo moet het budget elk jaar met 20 % stijgen. Zo zullen de spelers veel meer een rolmodel voor de omgeving moeten zijn, als er afspraken zijn over clinics dan zullen die ook uitgevoerd worden. En er zal af moeten van de vele eilandjes die binnen en rondom de club zijn ontstaan. De Vikings en daarmee ook de supporters worden heel nauw betrokken in de nieuwe plannen. Er zal veel meer gecommuniceerd worden en er zal veel meer gedaan worden met de verschillende groepen. Er werd ook nog gesproken over de mogelijkheid van een middenweg over de open/besloten trainingen. Jan Rijpstra wilde daarover nog graag in discussie met Pep Claros en vond dat er naar een oplossing gestreefd moest worden waar beide partijen mee konden leven. Dat zou de verbondenheid van de spelers met de supporters kunnen vergroten. Er wordt dan ook fors ingestoken op het ontwikkelen van nieuwe Nederlandse talenten en als benchmark worden dan de Zuideuropese landen en Rusland genomen. De dubbeling die het jeugdteam van Donar om de oren kreeg van het Russische team mag in de toekomst niet meer gebeuren. Die talentontwikkeling moet ertoe leiden dat er meer Nederlanders voor Capitals gaan en ook blijven spelen.

Een belangrijk punt voor de komende jaren is ook het ontwikkelen van een prijsdifferentiatie op het gebied van de tribuneplaatsen. Zo wordt er gekeken of de BBC leden weer gemengd kunnen worden met andere bezoekers. Kunnen er meer verschillende prijsstellingen worden gerealiseerd tussen verschillende zitplekken. Zo kwamen er voorbeelden uit Quackenbr?ck en Oldenburg naar voren die zouden leiden tot een verdubbeling van de recettes bij gelijkblijvende bezetting. En bij een volledige uitverkochte hal dan komt daar dus alleen nog maar meer bij.

Het was een zeer geslaagde bijeenkomst waarbij veel werd gedaan aan het doorbreken van de eilandjescultuur. En het was zeker voor herhaling vatbaar vonden alle partijen. En nog voor het seizoen zal het complete team worden voorgesteld en dan zal er in een gelijksoortige omgeving nogmaals de doelstellingen en mogelijkheden voor het komende seizoen worden belicht.

Belronde
De avond voorafgaande de meeting in de Martiniplaza werd er door de Capitals aan direct marketing gedaan. Uit alle geledingen binnen de club (waaronder ook bestuursleden van de Vikings) was er een heus telemarketing-team samengesteld. Dat team nam gedurende de hele avond telefonisch contact op met alle seizoenkaarthouders van het afgelopen seizoen die voor het komende seizoen nog geen seizoenkaart hadden aangeschaft. Dankzij de persoonlijke benadering naar de supporters toe werden velen over de streep getrokken om hun favoriete club ook het aanstaande seizoen weer bij te staan. Maar liefst 134 van de ondervraagden besloten ook voor het komende seizoen weer een kaart te reserveren! Rogier Jansen, naast Raoul Heinen en Niels Meijer, wist de meeste fans te “verleiden”. Door de belactie schoot de teller meteen door naar 649 verkochte seizoenkaarten. Op naar de duizend!

2 reacties

    1. henkjan –

      dag allen,

      het is toch wat met dat gebasketbal in Groningen en wat het allemaal niet nog moet worden.

      Leuk zijn de ideeen van het nieuwe bestuur van Capitals, al ontbreken nog wel wat essentiele koppelingen in hun ideeen en opzet van de eigen organisatie. Maar hoe is het voor een buitenstaander als ik zonder Vikingslidmaatschap of businessseat met hen op een reguliere basis in gesprek te komen en deze gaten dan ingevuld te krijgen? Ook leek het mij wel zinvol om voordat de ideeen naar buiten komen deze gespreksmogelijkheid te hebben gehad.

      hj

    2. mike –

      Prachtige berichten, maar wie gaan de prestaties leveren?

      Waar vergadert Heuvelman en vrienden iedere keer over in het buurthuis van Hoogkerk of Bloemenveiling Eelde? En wat is de rol van de vikings daarbij?

      Kortom, veel mooie woorden maar is het werkelijkheid?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *